FANDOM

Gumlemumle-chatten chatten (Officielt navn: GumleMumle) er en chat for Andeby.dk's borgere. Chatten blev lavet af GumleAnden, som tidligere stod for Albert_Ands chat. Chatten er lavet på en hjemmeside, der hedder xat.com.

Gumlemumle-chatten er det daglige mødested for mange Andeby brugere, hvor de skriver om alt mellem himmel og jord. Det er også på chatten at mange konkurrencer bliver holdt Andeby-jagt, doodle-konkurrencer og youtube-konkurrencer. Der kommer også brugere fra Donald.no og Kalleanka.se og andre folk fra hele verden. Chatten bliver styret af ejeren GumleAnden og en række ownere og moderatorer (mods).

Den 11. juli 2013 skrev GumleAnden på både Andeby, DONO og Kase at GumleMumle blev international. Det betyder, at chatten nu er delt i 4 chatte. Der er en dansk, norsk og svensk chat samt hovedchatten som er international.

Ownere:Edit

GumleAnden, OliverAnden, Yanis, Chri527w, Emma14, mathias.ekse, Billed-Mageren, ChrilleAnden, Bambi2001 og ClaraAnden.

TeknologiEdit

GumleMumles chat-løsning hedder "Xat", og er en amerikansk chat-side, med mange andre chatte. Dette er generelt en god løsning, siden den er meget konpatibel, og kun kræver Flash for at køre, som sædvanligt er på alle computere, og der er et bredt udvalg af profilbilleder (se Super Duck Boy) Dog er der nogle ulemper: For eksempel: Der kommer mange internationale chattere, siden den hjemmeside, Xat kører på, har et popularitetssystem, så folk kan klikke sig ind på populære chats. Dette har ført til nogle hyggelige, tosprogede møder, men det kan tit føre til at bots og folk, der ikke kan sproget, kommer, og smutter igen. Der er tit og ofte også noget rod med cookies, så der er nogle folk, der konstant må skrive deres brugernavn og finde deres profilbillede igen, før folk kan genkende dem. Den er også på engelsk, så man kan ikke bruge ordet tidspunkt, hvilket har fået visse brugere til at dø af pokkers grin. Men ellers et godt system.

LivestreamEdit

GumleMumle-livestreamen er en livestream, med forskellige events, snart Ginga-liveshowet. Den er ved at blive flyttet fra det ustabile system Livestream, til det mere stabile Twitch.tv. Crewet på livestreamen er også generelt på chatten. I den forbindelse har GumleAnden slået det fast, at GumleMumle-chatten, og GumleMumle-livestreamen IKKE hænger sammen.

556363 524125157621623 1517178511 n

LinksEdit